Beirut - Gallipoli
No No No albümünden 4 yıl sonra Zach Condon’ın indie – folk projesi Beirut, Gallipoli albümüyle geri döndü. Albüm boyunca yolculuk eden Beirut, dinleyicileri de şarkılarla bu yolculuğa davet etmiş.
Albüm 4AD etiketiyle No No No albümünün de prodüktörlüğünü üstlenen Gabe Wax’ın prodüktörlüğünde çıktı. Albümün ismi, İtalya’daki bir sahil şehri olan Gallipoli’den gelmekte. Önceki Beirut albümlerini düşündüğümüzde Gallipoli albümünün nasıl ortaya çıktığını görmek mümkün. İlk albüm Gulag Orkestar’da Baltık folk etkisindeyken The Flying Club Cup ise Fransız esintilerine sahipti. 2011’de The Rip Tide ve 2015’te No No No ile Beirut müziği açısından bir farklılaşmadan bahsetmek mümkün. Bu albümlerde Zach Condon şarkı sözlerine daha odaklanmaya başladı. Gallipoli ise tüm deneyimlerin birleşimi niteliğinde bir albüm olmuş. Zach Condon için bir eve dönüş temsili gibi Gallipoli. Condon’ın ilk iki albümde oldukça etkisi olan Farfisa orguna kavuşmasının da önemi vardır elbet. İyi ki ailesinin evinden New York’a kargolanmış ve Gallipoli albümünde kullanılmış!
Beirut’un bütün albümlerinin dinleyicileri dünyanın farklı yerlerinde gezintiye çıkaran bir hissi var. Bu albümde ise New York Berlin arasında gerçekleşen bir seyahatte uzun bir ara veriliyor ve Gallipoli’de duruluyor. Albüm, Beirut’un lo-fi eğilimiyle örtüşen üflemelilerin gücünü gösteren When I Die ile başlangıç yapıyor. Ardından albüme ismini veren Gallipoli koca bir bando takımını izliyormuşsunuz hissi yaratıyor. Böyle bir izlenime kapılmak çok normal çünkü şarkının ortaya çıkmasındaki ilham, Zach Condon’ın bir gece Gallipoli sokaklarında yürürken bir bando takımıyla karşılaşması. Sadece Gallipoli şarkısında değil aynı ilham bütün albümde etkili olmuş. Varieties of Exile , Condon’ın vokaliyle trompetin harmonisini şarkıda geçen şu söz açıklıyor: "Every word sounds like a siren.”
Elektronik tınılara sahip On Mainau Island folk pop tınılarında gezinirken I Giardini yumuşak bir geçiş oluşturuyor. No No No albümündeki folk pop etkisinin devamı getiren Gauze für Zah ve Landslide davulun baskın olduğu şarkılardan. Albüm boyunca gelecek için endişelenme ve geçmişi de bu endişenin bir yerine iliştirmenin konu edinildiğini söylemek mümkün. Özellikle We Never Lived Here tam da bu noktaya eğilen bir şarkı olmuş. Corfu ise Condon’ın Farfisa orguyla nasıl iyi bir iş çıkardığının en net örneği.